torsdag 8 december 2011

Mirakel

Renate Nedregård

"Oh my god, jag har lyckats. Orden far ljudlöst ur mig i samma ögonblick som det går upp för mig. Visst sjutton har jag lyckats! Igen. Allt det här är faktiskt ett exempel på hur lyckad, duktig, vacker och framgångsrik jag är. Nu vet de om det, allihop.Jag är sedd. "

Rakel eller "Mi Rakel" som hon kallas, är en 21 årig sångerska med en strålande karriär. Hon upptäcktes som 17 åring i Idol, då hon sjön i kyrkokören Ten Sing. Sedan tog karriären fart. Så får hon en mail från Johannes, som var körledare Ten Sing. Han vill att hon ska komma hem till Norge för att sjunga på körens 25 års jubileum. Med viss tvekan tackar Rakel ja - det skulle kunna bli bra pr. Men finns känslorna för Johannes kvar?

Det här är en bra bok om kändisskap, kärlek, musik och Idol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar